19 de desembre del 2017

Moments viatgers del 2017

Si el passat any 2016 vam tenir la gran sort de poder viatjar a moltes destinacions noves per a nosaltres i repetir algun que altre viatge on vam anar anteriorment sols en parella i que per nosaltres eren molt especials (com Pequin o Londres), aquest 2017 per nosaltres, hem visitat països on mai havíem estat. Àsia ha estat la gran escollida (un dels continents que més alegries viatgeres en ha donat sempre), però també destinacions no gaire conegudes que ens queden més a prop i que cridaven la nostra atenció. Hem seguit -per suposat- viatjant en família i compartint al blog la nostra experiència de viatjar amb un nadó, tot i que quan la nostra petita va complir els dos anys de vida ja podíem dir que era més una nena que un bebè. Molt curiosa per tot el que l'envolta, suposem que com tots els nens.

A continuació fem un resum viatger d'aquest 2017!

Gener: Granada

Tot i que sembli mentida que no haguem anat abans tenint-la tant a prop, era la primera vegada que visitàvem aquesta ciutat espanyola, i aquesta vegada amb la nostra petita. L'Alhambra, el seu ambient de barri, els seus banys àrabs i les seves tapes acompanyades de cervesa (o a la inversa) ens van seduir. Així com Sierra Nevada, la muntanya més propera que tenen els granadins per anar a esquiar, just al costat de la ciutat. Allà vam fer una escapada d'un dia i la Ivet es va tirar en trineu i va fer un ninot de neu per primera vegada. L'experiència ens va retornar a la nostra infància i vam recordar com de divertit pot ser tocar el gel i la neu per un nen/a.

Abril: Corea del Sud i Pequin (Xina)

Corea del Sud és un dels països que ens ha sorprès més gratament (degut a que pensàvem que s'assemblaria molt a Japó, on ja havíem estat) i en el que vam trobar la barreja d'un modernisme urbà i a la vegada història del país en els seus palaus i tradicions. Com a la vila de Yandong, un poble amb una forma de vida i costums ben tradicionals. Ivet aprèn dir “adéu” en coreà, ja que ho pronuncia igual que els coreans: ANIOOO!

Maig: Moldàvia i Transnístria

Poc sabíem del país amb menys turisme d'Europa fins que vam començar a llegir sobre Moldàvia. A banda de ser un dels països preferits pels amants del vi (té la bodega subterrània més llarga del món, amb 170 Km), al costat d'aquest existeix Transnístria, una república no reconeguda on es respira encara un ambient soviètic que sembla d'altres temps.

Juny: Malta

Un dels països més petits d'Europa que sempre ens havia cridat l'atenció pel seu llegat anglès i perquè conserva encara l'arquitectura i alguns costums anglesos dels seus avantpassats. Si més no, resulta curiós, igual que la manera que tenen els maltesos de dir adéu: alguns diuen “Bye bye!” i d'altres “Ciao!” (la Ivet va aprendre a dir-ho de les dues maneres), una barreja entre l'anglès i italià. A la vegada que es poden veure els noms dels carrers escrits en una mena d'àrab, clara influència d'aquests en la cultura maltesa.

Juliol: Indonèsia i Doha (Qatar)

Indonèsia va ser un dels països (de tants) que volíem visitar en la nostra volta al món, però la seva extensa geografia i el fet que tingui més de 17.000 illes sempre ens feia dubtar a l'hora de triar una ruta concreta. Però aquesta vegada ens vam decidir: Sulawesi, Java, Bali i les Gili van ser les nostres illes escollides, on vam poder gaudir de les tradicions Tana Toraja (Sulawesi) els temples, els paisatge verd dels camps d'arròs, els volcans i el relax de Bali i les platges i la vida tranquil·la de Gili Air, a les Gili. Aquí va ser on la Ivet va aprendre a dir “Buda”, després de veure tant buda a tot arreu i de tots colors. Ens queda tant per veure d'Indonèsia que es una de les destinacions on segur que tornarem.

Setembre: Londres

Aquesta ciutat cosmopolita d'Europa és una de les nostres preferides. De fet, hi hem estat diverses vegades, moltes d'elles aprofitant (o forçant) una escala llarga en algun dels nostres viatges de llarga distància. En aquesta ocasió i després de cinc anys que havíem estat per última vegada, vam voler fer una escapada de tres dies pel pont de la Mercè (festivitat a Barcelona ciutat). Vam optar per veure els imprescindibles de la ciutat tot fent un passeig (Picadilly Circus, Big Ben, Hyde Park, Buckingham Palace, National Gallery...) però aquesta vegada també vam voler fer una ruta pels mercats dominicals més alternatius de Londres. Ens encanten!

Octubre: Alsàcia (França), Suïssa, Alemanya i Liechtenstein

Alsàcia, una de les regions de França que destaca per ser una zona vinícola i per tenir les poblacions amb cases que semblen de conte, va ser la nostra escollida pel passar quatre dies. Els pobles tradicionals amb cases de façanes de colors, balcons florits i carrers empedrats se succeeixen un darrera l'altre a l'Alsàcia. Molta gent els visita al Nadal, quan se celebren els mercats nadalencs i tot queda impregnat amb un ambient d'estampa hivernal i decoració nadalenca perfecta. Nosaltres vam fer una ruta pels pobles més bonics d'Alsàcia i vam acostar-nos un dia a Vaduz, la capital de Liechtenstein (el país veí), vam veure també Struthof (un camp de concentració de la Segona Guerra Mundial a França), a més de visitar i Rheinnfall, una de les cataractes més impressionants de Suïssa que queden ben properes a la zona d'Alsàcia.

Novembre-Desembre: Taiwan i Okinawa (Japó)

Taiwan, tot i que sembla un país petit, es queda curt pels 11 dies que vam dedicar-li. Havíem llegit sobre la seva naturalesa salvatge i la seva gent educada i amable, però el que hem vist ens ha desbordat les nostres expectatives sobre aquesta destinació. Ciutats de vida trepidant, edificis de rècord Guinnes, mercats gastronòmics nocturns, paratges bucòlics, monestirs, illes inhòspites paradisíaques convertides en presó...Verd i més verd. Vam arribar per Taipei (Taiwan) i vam sortir per Okinawa (Japó), i en aquesta última vam veure escenaris clau de la Segona Guerra Mundial. Indrets on, quan descobreixes la seva història amb detall, la visita es converteix en una de les experiències que més han marcat aquest viatge.

Aquest any els nostres viatges han estat a destinacions no gaire turístiques (tret d'algun viatge a Europa o Indonèsia). A més, ara ens estem tornat una mica “frikies” i cada vegada que fem un viatge, mirem si per la zona podem fer alguna “visita alternativa” anant a edificis abandonats amb alguna història interessant al darrera (residències, circs, cementiris, presons, etc),  Se t'acut alguna idea sobre indrets no gaire visitats i on pugui haver algun edifici abandonat interessants per conèixer? Estem oberts a propostes!

Articles relacionats:

Dos anys en família, dos anys de viatges
Moments viatgers del 2016
Un any en família, un any de viatges
Moments viatgers del 2015
Moments viatgers del 2014
Moments viatgers del 2013
Els millors moments del 2012

T'ha agradat? Comparteix aquesta entrada!

2 comentaris :

Unknown ha dit...

Home, edificis abandonats... Belchite, tot i que el meu primer pensament ha estat Chernobyl, tot i que no sé si la Ivet és massa petita encara.
Com sempre dic, jo de gran vull ser com vosaltres!

Molt bones festes família!

Quaderns de bitàcola ha dit...

Hola Sara! Belchite és molt bona opció, tot i que a hi hem estat alguna vegada, ens encanta el lloc! I Chernobyl també ens tira, gràcies per les recomanacions. Segur que tens més d'un viatge en ment com nosaltres, oi?