30 de desembre del 2015

Moments viatgers del 2015

Sens dubte aquest any 2015 ha estat el del GRAN VIATGE. Un viatge singular i sense retorn, que tot just acaba de començar... I és que des del passat mes de juliol a Can Quaderns ja no som dos sinó tres. El 2015 és l'any del naixement de la Ivet i, amb ella, una nova viatgera ha arribat al món.

La recent estrenada paternitat ens ha portat grans emocions, ens ha canviat una mica com a persones i ens fa veure les coses amb una perspectiva diferent. A partir d'ara els nostres viatges seran una mica diferents... però tampoc gaire, eh? Si algú pensava que amb una filla deixaríem de viatjar, anava equivocat. Més aviat ha estat al contrari, des de ben aviat ja hem començat a rodar món amb la nostra petita i és que no és pas casualitat que totes les lletres d'"Ivet" formin també part de la paraula "viatge".

Ivet

Gener: Mons

El primer viatge de l'any va tenir per destí la ciutat valona de Mons, una animada ciutat universitària que va aconseguir captivar-nos amb la seva oferta cultural i patrimonial. Són poques les ciutats que com ella poden presumir de tenir tres patrimonis de la humanitat. Mons a més, aquest 2015 ha estat Capital Europea de la Cultura i nosaltres vam tenir la sort de gaudir dels actes d'inauguració. Amb aquesta escapada vam fer el nostre primer tastet de Valònia, una part de Bèlgica injustament oblidada per molts viatgers i que presenta suficients atractius com per incloure-la en els circuits o dedicar-li un viatge per si sol.

Belgica

Febrer: Berlín

El 2015 ha estat l'any dels retrobaments, hem tornat fins a 5 ciutats i Berlín ha estat la primera d'elles. Sempre és un plaer tornar a la capital d'Alemanya, una de les nostres ciutats europees preferides. La ciutat és història viva del segle XX, del millor i del pitjor que va passar. Polifacètica, moderna, oberta, multicultural... i en una evolució constant que fa que cada cop que hi anem Berlín sigui diferent!

Alemania

Març: Roma

Si al febrer tornàvem a Berlín, al març tocava retrobar-nos amb Roma. Exactament 11 anys feia que no trepitjàvem la ciutat, massa temps per la ciutat eterna. Una capital que combina a la perfecció història, art i bon menjar. Tot i que encara era hivern, ens va acollir amb un temps esplèndid permetent-nos fer allò que més ens agrada: passejar pels seus carrers i places sense un rumb fix, i descansar de tant en tant en la terrassa d'algun bar observant tot allò que passa al nostre voltant amb un capuccino en mà.

Roma, Italia

Abril: Filipines, Hong Kong i Macau

Filipines era una de les destinacions a la que més ganes li teníem des de feia anys. Allà ens vam trobar amb un fons submarí que no té res a envejar al d’altres racons amb més renom: vam nedar amb tortugues marines gegants a les aigües de l’illa d’Apo i tenir ben a prop a diversos taurons balena al sud de la costa de Cebú –una experiència que ens van fer bategar el cor a mil per segon–. També vam gaudir dels paisatges càrstics espectaculars de El Nido –que ens recordaren a la badia del Halong del Vietnam i les muntanyes de Yangshuo de la Xina–, i de platges paradisíaques de Port Barton. El nostre petit paradís però el vam trobar a Siquijor, una illa allunyada del turisme de masses on sembla que s’aturi el temps. De tornada vam aprofitar per conèixer Hong Kong –una de les metròpolis asiàtiques més apassionants– i Macau –una extravagant ex-colònia portuguesa que s’ha convertit en Las Vegas oriental–.

Maig: Uzbekistan i Moscou

La nostra particular Ruta de la Seda per etapes aquest 2015 ha tingut parada a Uzbekistan. Durant dues setmanes vam recórrer el país d’oest a est, començant per Nukus i el mar de sorra que fins fa només unes dècades ocupaven les aigües del mar d’Aral. Des d’allà a la ciutat de conte però excessivament reconstruïda de Khiva, la màgica Bukhara –aquesta si que manté essència de l’antiga Ruta– i la mítica Samarcanda, lloc del que havíem escoltat parlar infinitat de cops des de petits i que finalment vam poder trepitjar. De tornada cap a Barcelona vam aprofitar l’escala llarga a Moscou per visitar la Plaça Roja i el Kremlin, els llocs més emblemàtics de la capital russa.

Uzbekistan

Juny: Torino

Tres mesos després de visitar Roma tornàvem a la nostra estimada Itàlia, aquest cop amb destí Torino. Amb l'excusa de veure la "Santa Sindone" –només exposada al públic molt de tant en tant vam retrobar-nos amb el nostre amic Massimo, a qui vam conèixer navegant en un vaixell de càrrega per la costa xilena. El Massimo va ser un gran amfitrió i com a tal ens va tractar com uns més de la seva família. Vam passar molt bons moments recordant "batalletes" viatgeres i descobrint una ciutat que presenta interessants atractius pel viatger: la catedral i l'esmentat sant sudari, les residències i palaus dels Savoia, la Mole Antonelliana i el seu museu del cinema, el Museu Egipci –el segon més important del món després del de El Caire–...

Italia

Juliol

I al setè mes vam descansar... ;)

Agost: Primer viatge en tren de la Ivet

Amb només quinze dies de vida la Ivet va fer el seu primer viatge en tren. Amb l'excusa de fugir de les caloroses nits d’estiu de Barcelona, vam decidir marxar cap a passar uns dies al poble de la família de l'Enric. Vam aprofitar per descansar i passejar pels camps de la plana de Lleida.

Setembre: Croàcia, Montenegro i Bòsnia (primer vol de la Ivet)

Aquest va ser el primer vol i el primer viatge a Europa amb la Ivet, i tot i que vam decidir no marxar més d'una setmana per veure com ens adaptàvem a la nostra nova personeta (i ella a nosaltres), va resultar un viatge molt més fàcil del que pensàvem en un primer moment. Tenint com a base Dubrovnik vam fer excursions d'un dia a diversos indrets de la costa dàlmata i de les veïnes Montenegro i Bòsnia-Hercegovina. A més de la pròpia Dubrovnik, ens van agradar especialment l’illa de Korcula –on asseguren que va néixer Marco Polo–, la montenegrina Kotor i Mostar, on encara són patents les ferides de la guerra.

Octubre: Geòrgia, Armènia, Nagorno Karabahk, Atenes i Jordània

Superada amb nota la prova del primer viatge amb la Ivet, ens vam decidir per un viatge una mica més llarg. Durant tres setmanes i mitja tots tres vam recórrer les esglésies i monestirs de Geòrgia i Armènia, vam conèixer de prop la forma de vida de minories com els molokans i els yazedis, vam descobrir Nagorno Karabakh un país no reconegut del que en sabíem ben poc i que encara no figura en molts mapes, vam tornar a passejar pel Partenó d’Atenes, vam resseguir les passes de Lawrence d’Aràbia al desert de Wadi Rum i vam quedar impressionats amb les edificacions excavades a la roca de la mítica Petra.

Jordania

Novembre: Nova York

New York, New York... Era la quarta vegada que hi anàvem però la primera amb la Ivet. Teníem moltes ganes de viure la ciutat més enllà de la visita de les seves icones i així ho vam fer. Durant els 25 dies que hi vam estar vam coincidir amb el Veteran’s Day, el dia d’Acció de Gràcies i el Black Friday. Vam poder gaudir de la ciutat sense presses, decidint cada matí al llevar-nos el que faríem aquell dia i sobretot vam gaudir de la ciutat amb temps, descobrint racons que difícilment arribes a veure en visites d’uns pocs dies o d’una setmana.

Una bona traca final amb una gran any en la que hem fet nou viatges a l’estranger visitant llocs de setze països diferents. Sens dubte la del 2015 ha estat una bona “collita” viatgera, una d’aquelles difícils de repetir.

Nueva York

Articles relacionats:

T'ha agradat? Comparteix aquesta entrada!

6 comentaris :

Mercè Salomó ha dit...

Renoi, quin currículum! Algun lviatge no el recordava...
I sort que el setè més veu "descansar" a Barcelona, doncs la Ivet podria haver nascut en un avió, tren o vaixell.
Feliç 2016 als tres!!
Molts petons!

Estefania ha dit...

Hola nois!

Un any 2015 segur per recordar!!! estar clar que els inicis viatgers que ha tingut la Ivet als seus primers mesos de vida no estan pas malament.... de continuar aixi es d'esperar que superara totes les expectatives dels pares i dels que seguim el seu preuat blog!!

Bon any 2016!!!

Quaderns de bitàcola ha dit...

Hola Mercè! Je je je! Tens raó, si la ivet s'hagués avançat, podria haver nascut a Uzbekistan o Torino! :)

Bon bon any per a tu també amb els millors desitjos. Una abraçada!

Hola Estefania! Sí, i tant, el 2015 ha estat un any ben especial que ha marcat les nostres vides per sempre. Que tinguis molt bon any 2016! Un abraçada!

Isabel ha dit...

Jo hi ha una cosa que no entenc. A vosaltres us ha tocat una primitiva de les grosses perquè esta clar que no hi ha tant temps per viatjar si has de treballar.

Quaderns de bitàcola ha dit...

Hola Isabel!
Ja ens agradaria, ja... Una primitiva seria ideal per poder viatjar encara més ;) Però no, no som rics i a part de viatjar, també treballem (més això darrer). Acostumem a viatjar on salta l'oferta i no necessitem gaires comoditats fet que ens permet gastar menys del que pugui semblar. I enlloc de tenir cotxe o estar a l'última tecnològicament o en moda, preferim gastar els diners en la nostra passió viatgera.

Compta també que aquest any ha estat especial i hem gaudit més temps per viatjar perquè, a més de vacances, hem tingut els pertinents permisos de paternitat i maternitat (que hem compartit). També és veritat que no en deixem passar una i que, si s'ajunten tres dies festius, difícilment ens quedem a casa ;)