27 de juliol del 2020

5 anys en família, 5 anys de viatges

Ja són 5 anys viatjant en família des que vam començar tal dia com avui el GRAN VIATGE de ser pares. Avui just la nostra filla Ivet compleix 5 anys i per celebrar-ho i com a record per quan ella sigui més gran volem fer un resum dels moments viatgers plegats -i aquest últim any també amb el seu germà Jan- des que va fer els quatre anys fins al moment. No cal dir que per nosaltres viatjar en família i passar tot aquest temps junts ha estat una de les millors coses que hem fet. Aquesta petita duu a la seva motxilla ja 60 països visitats i esperem que d'aquí un temps pugui dur no 60, sino un munt d'experiències viatgeres més! Aquests són els seus moments viatgers quan tenia 4 anys:

El rellotge Ghibli de Miyazaki a Shiodome, Tòquio (Japó)

Any 2019

Al juliol de 2019 la Ivet va celebrar els seus 4 anys viatjant, concretament a Hèlsinki (Finlàndia). Va ser el final d' un viatge que durant més de tres setmanes ens va portar per Ucraïna, Bielorrússia, Repúbliques Bàltiques i Finlàndia. Durant aquest viatge la nostra petita va fer un munt de coses que descobriria per primera vegada: conèixer de prop les titelles ucraïneses, pujar en un poni de veritat, pujar a un cavall enorme de fusta a la República de Uzupis (dins de Lituània), veure un museu sobre la catàstrofe de Chernobil a kiev, també un interessant museu a l'aire lliure de dibuixos amb graffitis a Minsk (Bielorrússia), tocar el piano en una casa on ens allotjavem a Lituània, aprendre's sencera la cançó de “Bailando” de la Alaska...Pujar a la coberta superior del ferri que transporta de Tallin (Estònia) a Hèlsinki (Finlàndia) per provar la força del vent i divertir-se fins l'infinit amb la descoberta...

A l'agost vam passar un mes al Japó, un país que havíem visitat anteriorment (la Ivet va estar a Okinawa, de passada en un viatge a Taiwan) dues vegades i com que ja coneixíem els top ten del país nipó aquesta vegada vam decidir passar dues setmanes a Kyoto i dues a Tòquio. El petit Jan tenia només 3 mesos i mig de vida i volíem fer un viatge tranquil, relaxat i gaudir d'allò que més ens agrada, com de l'Obon, un dels festivals que se celebren a l'agost en els temples de Kyoto, on per la nit tot s'omple d'espelmes i llums i els japonesos vesteixen de manera tradicional. La Ivet va gaudir molt el carnaval de Tòquio, que se celebra públicament al carrer, així com altres festivals de balls tradicionals. Japó és un país on no falten atraccions pels nens i la Ivet va gaudir molt anar al Kids Plaza de Osaka (un parc d'oci per nens molt experimental), on va pujar a la casa dissenyada per Hundertwasser, anar a Legoland Discovery Center a Tòquio, on va poder jugar i veure un munt de construccions súper originals de lego. També va conèixer al seu amic Mickey Mouse a Disney de Tòquio, va dissenyar la seva pròpia tassa de noodles al Cup Noodles Museum de Yokohama, va gaudir de l'increïble espectacle visual de llums en 3D en el Digital Art Museum, va veure robots del tamany de gegants al Odaiba, el barri més modern de Tòquio i va conèixer el fantàstic món de personatges del dibuixant Hayao Miyazaki al Museu Ghibli de Tòquio. A banda d'aprendre a menjar tots el àpats amb palillos...La diversió no s'acabava mai al Japó! Si el país nipó t'interessa, en aquest article t'expliquem 25 coses que has de saber bans d'anar al Japó.

A l'octubre va conèixer Romania, la terra de Dràcula, aquell personatge que apareix en les pel.lícules de por amb uns ullals ben llargs i una capa i dorm en un taut. Ivet va estar encantada de sentir algunes històries sobre el castell de Dràcula (el de Bran), o el de Peles. També de veure ciutats amb cases de conte de façanes de colors (com Sighisoara) o veure grans places amb cases que tenien teulades amb ulls que ens miraven (com a Sibiu), o les esglésies fortificades amb petites cases que semblen sortides dels dibuixos dels barrufets.

Any 2020

Al desembre del 2019 vam tornar a Dubrovnik, la ciutat del primer viatge que vam fer quan la Ivet tenia tan sols un mes i mig de vida, però aquesta vegada tornàvem sent una família de quatre. A la Ivet li va agradar molt veure Croàcia amb llums nadalenques, per continuar fent ruta cap a Bòsnia i Herzegovina, on vam tornar al famós pont de Mostar i també va fer un ninot de neu a la muntanya de Sarajevo, on s'ho va passar d'allò més bé. També va descobrir que allà va haver una guerra i que va morir molta gent, i això no li va agradar gaire, però va preguntar moltes coses sobre la guerra.... Des de Bòsnia vam anar a Eslovènia, on va caminar per les inmenses coves de Skocjan -Patrimoni de la Humanitat- que tenen un riu subterrani i es va sentir tan petita com l'"Alícia en el país de les meravelles". També va poder veure un parc ammb dinosaures a tamany real i escoltar els seus rugits i aprendre que vam existir de moltes mides i que menjaven coses molt diferents. L'últim dia de l'any va ser a Venècia (Itàlia), una ciutat que el que més la va atreure eren els seus canals d'aigua i els seus gelats deliciosos i les colorides façanes de les cases de l' illa de Murano.

Al febrer de 2020 vam anar al Rosselló (França), concretament a la població francesa d'Argelès-sur-Mer, coincidint amb el carnaval. La Ivet es va disfressar d’heroïna i va anar a la platja. Va aprendre a dir “Bon jour!”, i “Au revoir!” i vam anar a una gran casa anomenada La maternitat d'Elna, a la població que duu el mateix nom i allà va preguntar per les fotos on apareixien molts nadons. Va saber que allà havien nascut molts nens i nenes els quals les seves mares fugien d’una guerra. Més tard vam anar Cotlliure, un poble coster molt bonic on va jugar molt amb el seu amic Ibai.

Degut al Covid-19 no vam poder fer els viatges previstos, com Rússia o Noruega, però si la situació mundial millora no descartem visitar-los. Estem segurs que a la Ivet li encantarà anar-hi!

FELIÇOS 5 ANYS, IVET!!!

2 comentaris :

Viajamos Juntos ha dit...

hermoso blog, me gusta mucho, lo uso para practicar el idioma, saludos desde Argentina