5 de desembre del 2012

Les muntanyes grogues de Huangshan

Autors convidats: Aurora i Edu                                                             Versión en español

Si hi ha un lloc que ens ha agradat especialment en el nostre viatge per la Xina, aquest ha estat Huangshan, és a dir, les Muntanyes grogues: una serralada que es troba al sud de Shanghai amb cingles afilats, vegetació conífera i gran acumulació de núvols i boira. És el típic paisatge que apareix en les pintures xineses, un lloc en el qual diuen que James Cameron es va inspirar per a crear el món imaginari de Pandora de la pel.lícula "Avatar". Aquestes muntanyes han estat declarades Patrimoni de la humanitat per la Unesco.

Aquell dia ens vam aixecar a les 5 del matí per agafar un autobús a les 6h. cap a Tangkou (18 iuans), on es troba el centre d'informació turística de Huangshan. Allà vam agafar un altre bus fins a l'entrada est de la muntanya (19 iuans més per persona). Vam comprar les entrades a la muntanya (230 iuans) i del telefèric de Yungu (80 iuans) -per a ser Xina aquesta excursió resulta un poc cara, però mereix la pena sens dubte-. Una vegada a dalt vam començar a caminar i a gaudir d'un paisatge increïble per aquestes muntanyes rocoses i afilades amb els seus pins aïllats i molta vegetació.

Agafant el bus a Huangshan per anar a les muntanyes grogues.
Xinesos molt simpàtics que vam conèixer a les Muntanyes grogues de Huangshan

La boira que hi ha entre les muntanyes les fa úniques, sembla una postal xinesa espectacular. Allà vam caminar i caminar d'un pic a un altre, d'un mirador a un altre, vam veure la zona de l'estació meteorològica i vam fer moltes fotos. Tot i que va ser un dia emboirat –i fins i tot plujós des de  primera hora-, va acabar fent molt resol i fins i tot ens vam cremar. Estava ple de turistes xinesos molt simpàtics, molts d’ells s'allotgen en les muntanyes per a matinar i veure l'alba entre muntanyes però nosaltres, com que el temps no ens ho va permetre, no ens vam poder quedar a dormir.

Muntanyes grogues de Huangshan
Vista des d'un mirador a les muntanyes grogues de Huangshan

Més tard vam tornar a l’alberg i vam contractar per l’endemà una excursió per a anar a visitar dos pobles històrics: Hongcun i Xidi, pertanyents a la ciutat de Huizhou, que són també Patrimoni de la Humanitat. L'excursió ens va costar 210 iuans incloent l'entrada als dos pobles, el bus i el menjar. Ens va sorprendre com n’era de barata, ja que anar pel teu compte resultava molt més car.

A les 8:15 de l’endemà havíem d'estar en el hall de l'hotel, allà venia a recollir-nos el bus per a fer l'excursió als pobles. De seguida vam veure que tots eren xinesos i que la guia tampoc parlava anglès. Je, je, je... més divertit!

Primer vam visitar Hongcun, on el fantàstic llac de la lluna ens va donar la benvinguda. El poble estava ple d'estudiants pintant en cadascun dels seus racons. El seu encant radica en els petits carrers antics, els ponts i els mil detalls que el formen.

El petit poble de Hongcun
Artistes pintant davant del llac de Hongcun
Estudiant pintant les muntanyes de Hongcun

Vam passar unes dues hores gaudint de la sensació de sentir-te immers en la Xina rural i sobre les 12:30 vam anar a dinar arròs i coses varies que no ens atreviríem a dir que eren! :-) En el dinar, els xinesos van riure de la manera com menjàvem amb els palillos xinos.

Dinar xinès a Hongcun

Després de dinar vam anar a Xidi, un poble amb un llac espectacular i una porta de pedra enorme que dóna la benvinguda. Al visitar-lo vam veure que era molt semblant a l'anterior així que, si teniu poc temps, recomanem que feu la visita de Hongcun: creiem que és millor opció que no pas anar a tots dos llocs corrent.

Però el millor estava encara per arribar. Més tard la guia ens va portar a una tenda on ens volien vendre unes tovalloles i altres coses i on fins i tot ens van fer una demostració (en xinès). I per si no fos poc, després ens van portar a una botiga de menjar per fer compres. Nosaltres no vam comprar res però ara entenem perquè el xinès de l'alberg deia que hi havia shopping a l’excursió, per alguna cosa era tan barat! Només l'entrada a cada poble costava 80 iuans... Però en definitiva és una excursió totalment recomanable.

Porta d'entrada de Xidi                                              Les Muntanyes grogues

Després d'aquesta visita ens vam dirigir cap a l'aeroport per volar a Beijing i finalitzar amb el nostre viatge a aquesta ciutat. Com que l’Enric i la Cèlia ja parlen anteriorment de Beijing i de la Gran Muralla xinesa al bloc, us remetem al seu post i ens acomiadem de la Xina, amb moltes ganes de tornar algun dia a aquest país que tant ens ha fascinat! Fins la propera!

__________________________________________________________________________

A l'Aurora i l'Edu els agrada definir-se com "viatgers last minute". Els encanta viatjar però no tant organitzar amb temps les vacances, i per això són els reis d'organitzar viatges en l'últim moment: el que de vegades pot ser una mica estressant, també té un punt de sorpresa i emoció. Són els nostres autors convidats del mes de novembre i temporalment els hem cedit el bloc per a que ens expliquin el seu viatge a la Xina. -- Enric i Celia

4 comentaris :

eduBusto ha dit...

Ha sido un placer el haber podido contribuir en este pedacito del mundo que es vuestro blog. Seguiremos disfrutando de esta ventana al exterior que nos ofrecéis, y seguiremos viajando. Nos vemos en el camino.

Quaderns de bitàcola ha dit...

El placer ha sido nuestro Edu!
Con vosotros hemos llegado a nuevos lugares que no conocíamos. Ya sabéis que estáis invitados a explicar próximos viajes. Y sí! Nos vemos en el camino, Shanghai queda un poco lejos, qué tal en Barcelona la próxima? ;-)

Anònim ha dit...

Es veu molt maca aquesta zona Aurora. Felicitats per les entrades al bloc.
Sílvia

Estefania ha dit...

Molt maca la ruta que heu fet a la Xina nois fins la propera!:-)