13 de desembre del 2016

Primers dies a Tailàndia

Vam arribar a Bangkok cap a les 10 del matí (hora tailandesa) i la primera sorpresa que ens vam trobar va ser que les nostres maletes no havien arribat amb nosaltres. El temps de connexió a Suïssa era molt just i el vol de Barcelona a Zurich havia sortit amb 1 hora de retard, encara que vam poder fer l'enllaç corrent per l'aeroport, les maletes no van arribar a temps. Per sort, la gent de Swiss Air va ser molt competent, ens van prendre les dades del nostre allotjament, ens van indemnitzar amb prop de 200 euros per les despeses necessàries, i ens van assegurar que l'endemà tindríem l'equipatge al nostre apartament. Així va ser i va quedar com una anècdota del viatge.

Al mateix aeroport vam canviar 100 euros per moneda tailandesa per tenir suficient pel taxi i despeses del primer dia, doncs el tipus de canvi a l'aeroport no és gaire bo i val la pena anar a canviar a alguna casa de canvi al centre de Bangkok. També allà mateix vam comprar una targeta SIM prepagament que per 15 euros ens permetia tenir Internet il·limitat al mòbil durant les 3 setmanes que estàvem. Molt recomanable, doncs et permet no només comunicar-te amb la família sense necessitat de connexions wi-fi, sinó utilitzar aplicacions del telèfon que ajuden sempre en un viatge (Google Maps, Tripadvisor, Booking, etc.). Concretament nosaltres vam comprar la targeta Happy Tourist SIM de la companyia Dtac, però hi ha altres companyies amb ofertes similars.

A Bangkok havíem reservat un apartament a través d'Airbnb al barri de Ding Daeng, prop del metro i d'un centre comercial molt gran (Central Plaza Grand Rama IX). Un apartament amb dues habitacions i cuina i, el més important, piscina comunitària per uns 85€ la nit. Així, el primer dia vam fer el primer contacte amb la ciutat, vam anar a comprar banyadors pels nens (doncs no teníem maletes) i a la tarda ens vam quedar a la piscina.

Bangkok és una ciutat molt gran, molt contaminada i amb molt trànsit. No és una ciutat que sigui especialment atractiva pels nens, però s'hi poden fer suficients activitats perquè tota la família en gaudeixi.

Els nens estan molt més pendents i atents a situacions quotidianes que ells veuen diferents. Des del menjar, el transport públic, la gent, les botigues, tot és sorprenent per ells, així que finalment te n'adones que els petits detalls que pels adults de vegades són més insignificants, als nens petits són els que els impressiona més.

Durant els 3 dies que vam estar a Bangkok vam poder fer algunes de les visites imprescindibles que totes les guies recomanen: el Gran Palau, el Temple de Wat Pho, el Mercat dels Amulets, Khaosan Road, Chinatown, amb vaixell pels canals de Bangkok, visita als centres comercials més moderns, agafar l'Skytrain, etc. Sempre intentant poder tenir estones per estar a la piscina amb els nens i buscant algunes activitats que poguessin ser de més interès per ells. Per exemple, vam visitar el Queen Saovabha Memorial Institute on hi ha una granja de serps on cada dia fan demostracions i explicacions dels tipus de serps que es poden trobar a Tailàndia i on els nens (i els pares) poden tocar-ne algunes. Van ser 3 dies d'aclimatació al país.

Després de Bangkok començàvem la ruta cap al nord del país fent una primera parada a la ciutat d’Ayutthaya. Aquesta petita ciutat, antiga capital del regne de Siam, és avui Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO, i és una de les excursions que sovint es fan des de Bangkok directament. Per anar-hi vam agafar una furgoneta que realitza aquesta ruta diverses vegades al dia i que surt de la plaça del Victory Monument, un dels hubs de busos de Bangkok. El trajecte ens va costar uns 7€ a tots cinc, tenint en compte que els nens paguen la meitat, però que les maletes també paguen per l’espai que ocupen.

A Ayutthaya ens vam allotjar a Tamarind Guesthouse, un petit hotel molt ben situat per anar a visitar els antics temples de la ciutat i que ens va costar 38€ la nit. El mateix hotel ens va gestionar el transport per fer les visites aquella mateixa tarda als temples que estan disseminats per tota la ciutat, un tuk tuk que durant 3 hores ens aniria portant i esperant (12€). Mentre esperàvem que ens vingués a recollir a l'hotel, vam aprofitar per anar a comprar els bitllets d'autobús que l'endemà ens portaria a Sukhothai.

El trajecte d’Ayutthaya a Sukhothai va durar prop de 6 hores, però l’autobús estava prou bé per suportar el trajecte, en total ens va costar 35€ pels cinc. Sukhothai també és una ciutat històrica declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO i coneguda com la germana petita d’Angkor Wat, així que els nens els hi tocava ració doble de temples. Per això havíem reservat un altre hotel amb piscina, el Foresto Sukhothai Guesthome, que estava ben situat a la zona moderna de la ciutat i ens costava 45€ per nit. La visita als temples, que estan a uns 15 km de la ciutat moderna, es pot fer a peu, amb bicicleta o amb tuk tuk. Com que la zona històrica és molt gran i la calor apretava, vam contractar un tuk tuk al mateix hotel per tot el matí (18€). En unes 4 hores vam poder veure les àrees més importants del complex i així vam poder estar tota la tarda a la piscina i descansant.

La nostra següent parada era Chiang Mai, al nord de Tailàndia, i ja en una zona més selvàtica del país. Per arribar-hi des de Sukhothai, havíem comprat dos dies abans uns bitllets d'autobús a la mateixa estació. Aquest trajecte, d’unes 6 hores també, es va fer més pesat tot i que suposadament anàvem en un autobús de primera categoria, ens va costar als cinc uns 28€. És en aquests moments on els mòbils, Ipads, tauletes, fan el seu servei. Cada nen amb un aparell mirant una pel·lícula et dona uns moments de tranquil·litat necessaris.

Chiang Mai és la ciutat que més ens va agradar de les que vam visitar. A part de ser una base per fer tot tipus d’excursions i visites, té aquell esperit de ciutat de viatgers que et trobes en molts països. Molts viatgers amb motxilla, estrangers que han decidit deixar la seva vida a occident i muntar-se un petit negoci a Tailàndia, etc. Aquí vam estar-hi quatre nits i ens vam allotjar al Funky Monkey Guesthouse, un petit hotel molt senzill però molt ben situat a la ciutat i que ens costava 30€ cada nit als cinc. A la ciutat mateix hi ha visites molt interessants com els temples de What Phra Singh o el temple de What Phra Doi Suthep que està situat a les afores, també mercats nocturns més que recomanables (sobretot el Sunday night market).

A Chiang Mai vam fer la única excursió que havíem reservat des de Barcelona, visitar l’Elephant Nature Park, un centre de recuperació i rehabilitació d’elefants. És molt típic de Tailàndia fer excursions a algun campament d’elefants, però és molt recomanable no ser còmplice de l’explotació d'aquests animals. Sovint hi ha espectacles on els elef'Elephant Nature Park, com algun altre centre a la zona, es dediquen precisament a recuperar aquests animals i a respectar-los com a animals salvatges que són. La visita al parc és molt instructiva i entretinguda també pels nens, que poden donar de menjar i banyar els elefants. L'entrada és cara, ens va costar als cinc uns 220€ aproximadament, però és una visita que val molt la pena.

Joël també ha escrit:

_________________________________________________________________

El Joël i la Maria són uns apassionats dels viatges. Ja fa molts anys que viatgen, abans de ser pares van recórrer bona part del món amb la seva motxilla i sense res més que els bitllets d'avió per anar i per tornar. Amb tres nens petits, no han volgut deixar de viatjar per continuar gaudint d'altres cultures, de paisatges de somni i per transmetre als seus fills la seva passió. Viatjar és una de les millors maneres de contribuir a l'educació dels nens. Ens expliquen el seu viatge amb tres nens petits a Tailàndia. El Joël i la Maria són els nostres convidats del mes de desembre i temporalment els hi hem cedit el bloc per a que ens expliquin el seu viatge. - Enric i Celia

T'ha agradat? Comparteix aquesta entrada!