20 de desembre del 2016

Darrers dies de descans a Tailàndia

Els últims dies del viatge els voliem passar a la platja, per això de que sembla que a Tailàndia sigui el paradís i pensant també en els nens. Tailàndia té bàsicament dos zones de platja diferenciades: la zona del Mar d'Andaman on hi ha Phuket, Phi Phi i Krabi i la zona del Golf de Siam amb les illes de Koh Samui, Koh Phangan i Ko Tao. Nosaltres vam decidir anar a les illes del Golf de Siam, doncs teòricament a l'estiu hi ha molt menys risc de pluges, però al final no deixa de ser una qüestió de sort el temps que et trobes.

Per fer el desplaçament des de Chiang Mai havíem comprat amb antel·lació uns vols molt econòmics (49 euros) amb la companyia AirAsia, que en menys de 2 hores ens va portar a l'altra banda del pais. Cal dir que el vol no era directe a l'illa de Koh Samui, l'única illa que té aeroport, i a la que ens dirigiem inicialment. A l’aeroport de Koh Samui no hi volen totes les companyies i els preus són molt més elevats, així que l'alternativa econòmica és volar a l'aeroport de Surat Thani on pots agafar un autocar i després un ferry que et deixa a l'illa de Koh Samui. Al mateix aeroport de Surat Thani hi ha diverses companyies que et gestionen l'enllaç a qualsevol de les illes que vagis. Nosaltres ho vam fer amb la companyia Lomprayah, que és la que té els catamarans més ràpids. Un dia de viatge llarg i cansat, però que els nens van suportar perfectament sobretot amb l'al·licient de viatjar en vaixell.

Com que bàsicament veníem a les illes a passar uns dies de pau i tranquil·litat, vam reservar tres nits a un petit ressort familiar de Koh Samui amb piscina i a 10 minuts caminant de la platja, el Baan Sawan Samui Resort. Va ser un petit luxe merescut, però a un preu més que raonable per ser cinc persones, 125€ la nit.

Des de l'hotel vam poder visitar un parell de pobles de l'illa, Chaweng i Fisherman's Village i vam estar a dos platges d'aquestes que en diuen paradisíaques: Chaweng Noi i Thongtakian Beach.

No sabríem dir gaire més de l’illa, només que semblava bastant turística i que casualment, una nit que estàvem passejant per Fisherman’s Village i es va posar a diluviar vam acabar entrant en un local que es deia Tapas Barcelona i que portava un noi català.

Com que ja ens temíem que Koh Samui estava una mica massificat de turisme i volíem veure coses diferents, havíem decidit passar dues nits a l'illa de Koh Phangan, famosa per la Full Moon Party, però que és molt tranquil·la i familiar quan no coincideixes amb aquestes dates. L'illa és molt més petita i amb un ambient molt més rural, però amb dos dies que hi vam ser tampoc no vam explorar-la a fons. De fet, vam fer una vida molt sedentària, de l'habitació al restaurant i del restaurant a la platja o piscina. Havíem reservat un bungalow a peu de platja en una zona molt tranquil·la y bonica de l'illa a l'hotel Salad Hut Bungalows que ens costava 90€ la nit. El restaurant, a més, era especialment bo i a la caseta del costat hi havia un lloc de massatges tailandesos al qual ens vam abonar no només els pares sinó també els 3 nens.

Després de 5 dies de descans a les platges de Tailàndia ens va tocar tornar a fer tot el trajecte fins l'aeroport de Surat Thani on un avió d'AirAsia ens va portar a Bangkok en 1 hora. Havíem decidit estar un últim dia a Bangkok per fer algunes compres i visites.

En aquesta ocasió vam dormir al The Yard Hostel, una mena d'alberg que havíem trobat molt ben valorat al Tripadvisor i que ens deixaven una habitació pels 5 amb bany privat i esmorzar inclòs per 70€ la nit. Estava ben comunicat amb metro amb el centre de la ciutat, així que vam poder aprofitar fins el darrer moment de l'últim dia per visitar la ciutat i anar de compres.

En resum, el viatge a Tailàndia en família ha estat tota una experiència pels nens. Una aventura fàcil de fer amb nens petits i un gran aprenentatge pels nostres fills.

Joël també ha escrit:

__________________________________________________________________________

El Joël i la Maria són uns apassionats dels viatges. Ja fa molts anys que viatgen, abans de ser pares van recórrer bona part del món amb la seva motxilla i sense res més que els bitllets d'avió per anar i per tornar. Amb tres nens petits, no han volgut deixar de viatjar per continuar gaudint d'altres cultures, de paisatges de somni i per transmetre als seus fills la seva passió. Viatjar és una de les millors maneres de contribuir a l'educació dels nens. Ens expliquen el seu viatge amb tres nens petits a Tailàndia. El Joël i la Maria són els nostres convidats del mes de desembre i temporalment els hi hem cedit el bloc per a que ens expliquin el seu viatge. - Enric i Celia

T'ha agradat? Comparteix aquesta entrada!

3 comentaris :

Unknown ha dit...

Bon dia Enric,

Fantàstica entrada, quines ganes d'anar aquesta destinació.

Ens veiem!!!

Quaderns de bitàcola ha dit...

Hola Estefania! En Joël (qui ha escrit l'article) estarà molt content de saber que t'ha agradat. :)

Salutacions viatgeres,

Unknown ha dit...

Hola! Som una família de 4, dos adults i dos nens de 6 i 4 anys que ens està passant pel cap fer “una rutilla” per Tailàndia el proper agost de 2019, després de llegir la vostre entrada no en tinc cap dubte i anirem si o si, fantàstica entrada, segur q ens servirà de molt per quan comencem a mirarho en serio.