17 de maig del 2020

El petit viatger fa un any

El quart membre de Quaderns de bitàcola avui fa just un any de vida. Quan en Jan va arribar al món, el 17 de maig de 2019, vam sentir que començava el SEGON GRAN VIATGE de les nostres vides, després del PRIMER GRAN VIATGE, el naixement de la nostra primera filla Ivet. Tots dos han arribat amb moltes ganes de conèixer món, així que no podíem defraudar-los...

En aquest dia tant especial i donada aquesta situació que estem visquent actualment pel COVID-19 tots confinats a casa, sense saber ben bé què ens espera en el futur, quan podrem viatjar tal i com ho fet fins ara i de quina manera, ens agradaria compartir tots els viatges que hem fet amb en Jan des que va néixer fins al moment.

Des que vam ser pares per primera vegada hem tingut bones experiències viatjant en família, així que perquè no continuar fent-ho ara que som 4. Des que en Jan ha arribat hem aprofitat tot el temps que hem tingut per voltar, de vegades a indrets nous i d'altres a destinacions on ja havíem estat i on ganes de tornar plegats. I comptant, comptant, ens hem adonat que el nostre petit, amb 12 mesos de vida, ja ha estat a 15 països… Casualment el mateix nombre de països que la Ivet quan tenia 1 any. No és que vulguem que tingui un munt de segells impresos al seu recent passaport, sinó que com aquests últims mesos hem tingut temps per fer-ho, no ens ho hem pensat gaire. Viatjar ens encanta i fer-ho en família encara més. Aquí va un RESUM DEL PRIMER ANY DE VIDA VIATGERA D'EN JAN:

Juny 2019 : Bèlgica i Luxemburg

(edat d'en Jan: 1 mes i mig)

A finals de juny, en Jan va fer el seu primer viatge amb avió amb un mes i mig de vida. Prenent de base la bonica ciutat de Brussel·les, la capital de Bèlgica, on ja havíem estat anys enrere, vam aprofitar per visitar les properes ciutats amb encant de Bruges, Gante, Lovaina, Anvers. Les cases del casc històric d'aquestes ciutats semblaven extretes de contes. Tot i fer molta calor, va ser un viatge per recordar. A l'igual que la seva germana Ivet, han fet tots dos el seu primer viatge amb avió amb exactament els mateixos mesos.

A la ciutat flamenca d'Anvers, Bèlgica

Juny-Juliol 2019: Kíev, Minsk, Lituània, Letònia, Estònia i Hèlsinki

(edat d'en Jan: 2 mesos)

En aquest viatge de 3 setmanes i mitja vam conèixer de prop Ucraïna, Bielorússia, les Repúbliques Bàltiques i Finlàndia, on vam celebrar el 4art aniversari de la nostra filla Ivet. A Kíev vam anar a veure un espectacle de marionetes que tant al Jan com a la Ivet, els hi va encantar.

Davant la muralla de Tallin, Estònia

Agost-setembre 2019: Japó

(edat d'en Jan: 3 mesos i mig)

Després d'haver estat feia 10 anys, vam decidir que el país nipó seria el destí del viatge d'estiu en família. Tot i la calor extrema que fa a l'estiu -comparable amb la Índia o Cuba- es tracta d'un dels països asiàtics on es molt fàcil viatjar amb nens, hi han infinitat de coses per veure i fer amb nens i teníem un mes sencer per gaudir-ne. El Festival de l'Obon a Kyoto o el carnaval a Tòquio van ser dues experiències que en Jan va poder veure en els seus 3 curts mesos de vida.

En Jan observant unes estàtues Jizo a Nikko, Japó

Novembre 2019: Romania

(edat d'en Jan: 5 mesos i mig)

Romania va ser el país escollit per fer una escapada curta en família al novembre. Vam gaudir durant 10 dies de les seves llegendes literàries, els seus castells -com el de Peles o Bran (el de Dràcula)-, les seves ciutats amb cases de conte -com Sighisoara o Sibiu-, i les seves esglésies fortificades, a Brasov. Potser en Jan no ho recordarà (la Ivet segur que sí), però vam entrar a la casa del mateix Dràcula i fins i tot ens va saludar.

Castell de Bran (més conegut com el castell de Dràcula), Romania

Desembre 2019-gener 2020: Croàcia, Bòsnia i Herzegovina, Eslovènia, Venècia

(edat d'en Jan: 6 mesos i mig)

Aquest viatge tenia quelcom especial, i és que Dubrovnik va ser també el primer viatge de la Ivet en avió quan tenia un mes i mig de vida. Ens ha agradat tornar-hi amb en Jan i reviure moments màgics. Aquest cop en ple hivern gaudint de les llums de Nadal tot passejant per la ciutadella de la capital croata. Posteriorment vam continuar fent ruta pels Balcans, fent especial incís a Bòsnia Herzegovina i el seu recent passat. A Eslovènia vam descobrir l'encantadora Ljubljana i diverses coves espectaculars. Vam acabar el 2019 i vam donar la benvinguda al 2020 des dels canals de Venècia.

Davant del pont Vell de Mostar, al riu Neretva

Gener 2020: Paris

(edat d'en Jan: 9 mesos)

En Jan i la Ivet han estat per primera vegada a la capital francesa. Paris és una ciutat a la que no ens cansem de tornar. Hem passejat per les seves artèries més conegudes, hem menjat crepes amb xocolata i hem pujat dalt la torre Eiffel. En Jan i la Ivet han l'han vist des d'abaix i des de totes les perspectives de la ciutat, de dia i de nit. Així que és possible que recordin aquell edifici amb llums llampeguejant per llarg temps.

Davant la torre Eiffel, Paris

Febrer 2020: el Rosselló

(edat d'en Jan: 9 mesos i mig)

Durant el mes de febrer també vam fer una escapada de 4 dies a la Catalunya Nord. Prenent com a base Argeles-sur-Mer, vam visitar els indrets importants de l'exili de la Guerra Civil Espanyola, així com Perpinyà, la famosa Maternitat d'Elna, el castell de Salses i la preciosa localitat de Cotlliure, amb la seva platja plena de pedres i on els nens, juntament amb els nens dels amics de Companys de Viatge, van poder gaudir del mar i jugar.

A la platja de Cotlliure, al Rosselló

Viatges no gaudits degut al Covid-19

El viatge previst per la Setmana Santa de 2020 era a Rússia, visitant Moscou i Sant Petersburg. Rússia hagués estat el darrer país on en Jan hagués estat abans de fer el seu primer any. Tenim esperança i esperem poder anar-hi més endavant, quan tot això passi. De moment celebrem el que tenim, i avui aquest petit viatger bufarà una espelma.

Jan, et desitgem molta felicitat, salut i viatges!

T'ha agradat? Comparteix aquesta entrada!