27 de juliol del 2018

3 anys en família, 3 anys de viatges

Tal dia com avui, un 27 de juliol de 2015, vam començar el GRAN VIATGE de ser pares. Avui la nostra filla Ivet compleix 3 anys i ho celebrem a Malàisia. Així que duem...3 anys viatjant en família! Per aquest motiu ens agradaria compartir en aquest article els viatges que hem fet amb ella des que va néixer fins al moment.

Després de viure l'experiència de viatjar en família durant el seu primer any de vida i veure que el fet de ser pares no ens aturava a viatjar, la Ivet va començar a caminar just al fer l'any. Així que veient que viatjant en família durant el seu segon any de vida ella ja era més autònoma i que despertava encara més la seva curiositat pels llocs i la gent que vèiem en cada viatge, vam decidir continuar. I per què no?

Amb 12 mesos de vida la Ivet havia estat a 15 països, amb dos anys de vida (24 mesos) en 29 països...I amb 3 anys ha estat a 41 països.

Tot i que ella encara no és conscient i estem segurs que no se'n recordarà de tots els llocs on ha estat, a menys que li ensenyem les fotografies, estem segurs que el fet de tenir noves experiències en diferents llocs del món, veure fesomies diverses, escoltar parlar altres llengües, tastar altres menjars o veure de prop animals que abans només havia vist en documentals (i sobretot això últim), en cada moment haurà despertat els seus sentits i no s'haurà avorrit gaire. I el més important: tots aquests moments els hem passat junts. Per celebrar que la nostra petita fa els 3 anys, volem fer un resum del que ha estat aquest darrer any de vida viatgera per ella:

Londres

Un viatge de 3 dies dóna per a molt a la ciutat de Londres. Era la nostra 5ena vegada a la ciutat (després de 3 vegades fent una escala de tan sols unes hores), i per la nostra petita era la primera vegada. De la visita només en recorda el Big Ben i els autobusos de dos pisos de color vermell (té un conte on apareixen). Així que cada vegada que veu una foto d'algun d'aquests símbols londinencs se li il·luminen els ulls dient “el Big Ben!”.

Alsàcia, Suïssa, Alemanya i Liechtenstein

A l'octubre de 2017 vam fer una ruta pels pobles més bonics de l'Alsàcia amb els nostres amics Meri i Galdric, allotjant-nos en la preciosa ciutat de Colmar, . Riquewirh, Eguisheim, Ribeauvillé o Turckheim ens van encantar, i no només per la seva fesomia de pobles medievals amb casetes pintades (que a la petita li van semblar d'allò més atractiu), també pel paisatge de vinyes amb tots daurats (típic de la tardor) que els envoltava. Vam aprofitar per veure el petit i proper país de Liechtenstein, visitar Rheinnfall (una de les cataractes més impressionants de Suïssa) i la propera ciutat d'Estrasburg. Però de tot el que vam veure, creiem que el que més li va agradar a la Ivet va ser l'estàtua de la Llibertat que es troba a l'entrada de la ciutat de Colmar, en honor a Bartholdi, l'escultor d'aquesta, que va néixer aquí. Havia estat ben a prop de la original quan tenia 4 mesos de vida durant el nostre viatge a Nova York i li havíem parlat i ensenyat fotos, així que li va fer molta il·lusió veure-la a Alsàcia.

Taiwan i Okinawa (Japó)

Taiwan va ser l'últim viatge del 2017, i tornant a les icones que li agraden a la Ivet, hem de dir que la Torre Taipei 101 la va entusiasmar. Com que es veia des de gairebé tots els punts de la ciutat, no parava de dir a tothora: “Taipei 101!”, així com es va aprendre a dir hola en taiwanés (igual que en xinès): “nihao” i quan vam arribar a la japonesa illa d'Okinawa també es va aprendre el “Konichiwa”; li agradava tant aquesta paraula que no parava de repetir-la constantment. I els japonesos, tal i com són, li reien cada cosa que deia. Taiwan és un país de natura en estat pur i vam gaudir molt dels espais verds; de fet, viatjar aquí convida a fer excursions i a l'"slow travel".

En aquest viatge la Ivet va pujar a la seva primera avioneta, per fer el trajecte de Taitung-Green Island (Taiwan) i a la inversa. Una experiència que no sabem si recordarà, perquè en els només 15 minuts de vol li va donar temps a dormir-se i tot! Es pot dir que malament no ho va passar...

República Dominicana

El primer viatge de l'any 2018 la nostra petita va trepitjar aigües caribenyes -i per suposat nosaltres- juntament amb els nostres amics Xavi i Txell (del blog Estem de Vacances) vam fer un recorregut per República Dominicana. Vam banyar-nos en platges paradisíaques a las Galeras, ens vam relaxar a la paradisíaca Illa Saona, ens vam acostar en una barca per veure balenes i vam visitar el preciós casc antic de Santo Domingo. A la Ivet li encantava agafar els cocos buits de la platja i omplir-los d'aigua i va fer bona amistat amb una nena de la illa Saona.

Macedònia, Kosovo i Albània

Per setmana santa vam fer una ruta pels Balcans. Kosovo va sorprendre pel seu llegat patrimonial de monestirs i la facilitat de anar a tot arreu amb transport públic. La Ivet es va fer amiga de seguida dels monjos que vivien als monestirs, que acabaven jugant amb ella i convidant-la a xocolata i també li va encantar jugar amb la neu. Albània va ser una gran sorpresa per ella: hi havia bolets gegants per tot arreu. Es tractava dels antics bunkers que han quedat escampats per tota la geografia del país. I de Macedònia potser destacaríem Orhid, un dels indrets més bonics del país, on vam passar tres dies de relax al voltant del llac que duu el mateix nom, envoltat de monestirs.

Irlanda del Nord

Els murs de divisió i la gran quantitat de murals de la ciutat de Belfast van despertar la curiositat de la Ivet: dibuixos de gent, de vegades lluitant i amb armes que mostren el recent conflicte d’Irlanda del Nord, complicat explicar a una nena de gairebé 3 anys. També vam fer la ruta del Titanic, i vam baixar a la mateixa dàrsena on es va construir el gran vaixell. Un espai immens per a la Ivet que no acabava d’entendre el que era. També vam sortir de la ciutat i vam fer ruta pel famós passeig d'arbres “Dark Hedges”, la famosa Calzada del Gigante i Carrick-a-Rede, un pont penjant en unes roques a sobre del mar pel que va passar la Ivet sense el més mínim signe de vertigen.

Nàpols i Pompeia

Mai abans havíem estat a Nàpols i a la famosa Pompeia, una ciutat de la que sempre havíem escoltat parlar, i què millor que anar-hi en família. Vam poder gaudir del caòtic centre històric de Nàpols, les seves galeries subterrànies, i les seves vistes al volcà Vesubi i vam provar totes les pizzes que vam poder. La calor impetuosa de Pompeia (tot i que era el mes de juny) ens va obligar a buscar l'ombra, tot i que la Ivet preferia jugar a saltar per sobre de les pedres centenàries dels carrers de l'antiga ciutat romana.

Malàisia, Brunei i Singapur

Malàisia, Brunei i Singapur són els últims païssos que la Ivet trepitja amb 2 anys de vida i on celebrem que compleix els seus 3 anys!!! La Ivet ha vist orangutans en la selva del Borneo malayo, assistit al 72 aniversari del sultà de Brunei, visitat la cosmopolita Singapur i s'ha banyat en les aigües de Pulau Kapas, la tranquil·la illa malaia on acabem el nostre viatge amb relax. L'últim dia del viatge celebrem el 3er aniversari de la petita a Kuala Lumpur.

Avui celebrem que la Ivet fa tres anys i ja sabem quin regal li agradaria: un viatge a...? Quina serà la seva propera destinació?

T'ha agradat? Comparteix aquesta entrada!

2 comentaris :

Mome ha dit...

Bona nit! Just avui hem arribat a Borneo nosaltres amb els petits amb ganes d poder veure els orangutans. Quina gràcia llegir-vos. Felicitats Ivet!! Que continueu somiant i gaudint de la vida del viathabt! Salut!

Quaderns de bitàcola ha dit...

Hola Mome! Moltes gràcies, ho farem. Que gaudiu molt dels orangutans! Salutacions viatgeres!