4 de gener del 2018

Propòsits viatgers pel 2018

L'any 2017 s'ha acabat i com cada gener per aquestes dates, tenim desitjos viatgers que ens agradaria fer realitat en els propers 365 dies. Mirant enrere, ens adonem que hem pogut complir molts dels propòsits viatgers pel 2017 que teníem previstos.

Per aquest 2018, hem volgut plantejar-nos uns propòsits viatgers que creiem al nostre abast. Tot i que si complim només la meitat ja estarem molt contents. Aquests són els nostres 10 propòsits viatgers pel 2018:

1) Fer un viatge de relax

La intenció és fer un viatge d'aquells en els que no has de planificar res, sinó que decideixen en cada moment el que et ve de gust fer. Ben aviat podrem gaudir d'aquest viatge de relax, en un racó ben remot...On serà?

2) Visitar algun indret curiós que hagi estat abandonat

Ens estem tornant uns viatgers frikies. Tant, que ara ens agrada visitar llocs abandonats que tinguin alguna història interessant al darrera. Vam començant visitant Kupari, una bahia d'hotels abandonats a prop de Dubrovnik (Croàcia) i el tema ens ha enganxat. Residències urbanístiques, presons, circs i cementiris abandonats han estat les nostres visites més estranyes, curioses i (tot s'ha de dir) de les que més hem gaudit en els nostres viatges. Així que si trobem algun indret abandonat a prop de la destinació on anem, seràs testimoni de la nostra visita friki, ja que compartirem alguna fotografia i història a través de les RRSS.

3) Tenir contacte amb la natura

Ens encanta la natura, però arrel de tenir la nostra petita, cada vegada som més conscients que als nens gaudeixin molt en espais a l'aire lliure. Per això, intentarem fer algun viatge o escapada a la muntanya o Parc Natural on la Ivet pugui córrer, jugar i tots respirem aire pur per uns dies. A on? Està per veure.

4) Anar a una destinació de platja

El propòsit d'anar a una destinació de platja quan nosaltres vivim a Barcelona no és difícil d'aconseguir. Tot i que hem de dir que la nostra ciutat ens agrada molt, ens estressem una mica cada vegada que hem anat a la plata de la nostra ciutat. Sovint hi ha molta gent i som més aviat d'anar a llocs més tranquils. Així que l'objectiu concret d'aquest propòsit és anar a una platja pràcticament desèrtica. Ho aconseguirem?

5) Anar a una destinació de fred (i si pot ser, amb neu!)

Tot i que l'època hivernal és ara i encara no tenim cap destinació planificada ni bitllet d'avió reservat per anar a una destinació on faci molt fred o hi hagi neu, esperem trobar el forat i fer alguna escapada per a que la nostra petita pugui veure de nou (l'any passat vam anar a Sierra Nevada, Granada) la neu. Un element amb el que els nens gaudeixen molt, fent ninots, tirant-se amb trineu o qualsevol altra cosa que se'ns acudeixi.

6) Descobrir racons propers

Catalunya és plena d'indrets que no tenen res a envejar a la resta del món. Parcs Naturals, ciutats amb molta història i un gran patrimoni cultural únics que fan d'aquest país una de les destinacions més visitades d'Europa. I nosaltres, tot i que viatgem tant com podem, tenim encara molt llocs per descobrir del país; així que aquest any esperem conèixer algun indret de Catalunya on encara no haguem estat.

7) Visitar o rebre a casa algun amic conegut durant un viatge

Tornar a veure amics que fa temps que no veiem ens fa especial il·lusió. De fet, aquest és un propòsit que ja hem complert alguna vegada: fa dos anys en el nostre viatge a Xile i Rapa Nui ens vam reunir amb l'Àlex, la Naty, en Jano, el Paki i la Mª José, que vam conèixer respectivament en el viatge de volta al món, a Filipines. L'any passat a Isfahan (Iran) vam retornar a veure a l'Ali després de tres anys. En Massimo i la Maria de Torino, que vam conèixer a la volta al món. La Mariló la vam visitar al seu poble, Aielo de Malferit; o en José David, català amb el que vam coincidir a Gili Air, Indonèsia. Ens agradaria molt poder tornar a coincidir amb ells i d'altres que fa temps que no veiem i guardem un bon record.

8) Seguir tenint contacte amb la gent local

Per a nosaltres aquesta és una de les fórmules per gaudir un viatge al 100%. Les millors experiències dels nostres viatges estan relacionades amb la gent que hem conegut. I són les més especials. De fet, ens agradaria tornar a molts indrets on hem estat (com Iran, Xile o Cuba, per exemple), on la gent local ens va rebre de la millor manera possible.

9) Cuidar la salut

Potser ningú hi pensa, perquè som (ja no tant) joves, però per poder viatjar i gaudir al màxim del teu temps es necessita una bona dosi de salut. Per això volem afegir el propòsit de cuidar-nos una mica més: menjar sa, caminar, dormir més, intentar no agafar una grip... I així aconseguir estar en perfectes condicions per viatjar. El cos i la ment també són importants!

10) Viatjar amb cobertura sanitària

No és un propòsit viatger nou, però ens agrada recordar-nos a nosaltres mateixos que sempre és millor prevenir que curar. Per això, en els nostres viatges, sempre duem una cobertura sanitària pel que pugui passar, i creiem que la millor. Per això sempre duem amb nosaltres l'assegurança de viatges Iati que dóna servei en qualsevol país on vagis i t'atén les 24 hores. Si la contractes a través nostre enllaç, obtindràs un 5% de descompte.

Per un any ple de viatges, que tingueu un feliç 2017 viatger!

T'ha agradat? Comparteix aquesta entrada!

2 comentaris :

jordi (milviatges) ha dit...

Segur que serà un gran any viatger per vosaltres i podreu complir la majoria de somnis.
Una abraçada ben forta, bon any i salut i viatges!

Quaderns de bitàcola ha dit...

Hola Jordi! Moltes gràcies, només amb que puguem fer algun d'aquests propòsits ja estarem més que contents. Et desitgem el mateix per a tu i la família. Abraçada! :)