31 de desembre del 2014

Moments viatgers del 2014

El final de l'any és el moment de fer balanç i també és quan publicacions i televisions fan el resum amb els esdeveniments més destacables de l'any que s'acaba. Nosaltres no volem ser menys i ens seguim amb aquesta tradició que vam encetar al 2012 i que vam continuar al 2013.

Pel que fa als viatges no ens casem de rondar i, els que ens comenceu a conèixer, ja sabeu que a la mínima que ajuntem uns dies ens escapem com més lluny millor. Mirant en perspectiva no ens podem queixar, deixem enrere el 2014 havent passejat les nostres motxilles per tretze països de quatre continents, on les hem anat carregant amb un munt de moments i experiències per recordar. També hem fet realitat molts dels propòsits viatgers que ens marcàvem a començaments d'any.

Viatgers, viatgeres, aquesta és la nostra crònica viatgera del 2014!

Iran

Vam donar la benvinguda al 2014 des de l'Iran. Allà vam conèixer el bressol d'una de les civilitzacions més antigues -la persa-, resseguir les passes dels comerciants de l'antiga Ruta de la Seda, descobrir ciutats mítiques com Persèpolis, Yazd, Shiraz o Isfahan, caminar entre algunes de les ciutadelles de tova més especulars del món, travessar les dunes del desert de Lut, admirar algunes de les mesquites més fabuloses que ha creat l'home... però sobretot: vam trencar amb els tòpics i vam conèixer la realitat d'un país que és molt diferent al que ens venen pels mitjans de comunicació. La gent, hospitalària i tremendament amable, és veritable tresor d'Iran.

Nova York, Chicago i Toronto

Ja al març vam volar a Nova York amb una d'aquestes ofertes que no es poden deixar escapar (150 € a/t!). No feia ni un any que hi havíem estat així que vam aprofitar per trepitjar terres canadenques per primer cop i visitar al nostre amic Edu a Toronto. Potser va se la bona companyia, però diríem que aquesta ciutat té alguna cosa que la fa especial... Des d'allà vam acostar-nos també a les mítiques cascades del Niàgara i totes les atraccions kitch que les envolten.

I de Toronto a Chicago, l'anomenada "ciutat del vent", la meca de l'arquitectura moderna, l'autèntica ciutat dels gratacels, el punt d'inici de la ruta 66, l'escenari de les accions d'Al Capone i d'Eliot Ness, punt de trobada de clubs amb bona música en directe i de restaurants on tastar la típica pizza local. Com pot ser que no hi haguéssim anat abans?

Estocolm

Estocolm va ser l'escapada del pont de maig. La capital sueca és una de les ciutats d'Europa amb més encant. Tranquil·la i rodejada d'aigua per tot arreu, és la ciutat dels Premis Nobel, d'Abba, de Pipi Calcesllargues, de la trilogia Millenium... però possiblement és el contrast dels colors vius dels edificis de Gamla Stan (la part antiga de la ciutat) amb el blau del mar sota la llum de darrera hora de la tarda, l'estampa que més ens va captivar d'aquesta ciutat.

Berlín

El 2014 és, entre d'altres commemoracions, el del 25 aniversari de la caiguda del mur de Berlín. L'excusa perfecta per tornar-hi després de set anys en companyia d'altres blocaires de la #BcnTB i gràcies a Visit Berlin i Air Berlin. La ciutat és història viva del segle XX, del millor i del pitjor que va passar. Polifacètica, moderna, oberta, multicultural... i en una evolució constant que fa que cada cop que hi anem Berlín sigui diferent!

Bulgària

Juny va ser el mes de Bulgària. Quatre dies van ser molt pocs per aquest país del que només vam poder fer un tastet. Sofia i el monestir de Rila van ser els nostres destins. Justament a les muntanyes de Rila és on vam viure-hi la nostra millor experiència. Vam fer nit al monestir: a part del monjos, únicament vam quedar sis visitants. Una perspectiva del monestir ortodox més important del país molt diferent a la que hi ha de dia, ple de gent que va a presentar pleitesia al sant Ivan Rilski.

Índia, Sri Lanka i Maldives

El gran viatge de l'any ens havia de portar a Àfrica però vam acabar a Àsia, coses que pasen... Altre cop una oferta de vol en va tenir la culpa que, per 380 €, ens va fer plantar a Mumbai.  A l'Índia era època de monsons i vam optar per anar cap a Sri Lanka, no sense fer una parada tècnica d'uns dies al país per visitar la capital de Bollywood i les fabuloses coves de Ajanta i Ellora, uns impressionants temples excavats a la roca amb més de mil anys d'història.

Ja a Sri Lanka vam fer ruta començant pel sud a la ciutat colonial de Galle, les platges de Mirissa i el parc nacional de Yala. Des d'allà ens vam dirigir a la zona muntanyosa del país, on vam veure les plantacions de te a Ella i Nuwara Eliya. A Kandy vam gaudir de l'Esala Perahera, un dels festivals budistes més importants del món: drant hores vam veure desfilar elefants engalanats, músics i ballarins. Ja al nord, vam conèixer el triangle cultural format per per temples, budes i llocs sagrats ubicats en les ciutats més antigues del país.

I, ja que hi erem, per acabar i descansar una mica ens vam dirigir les platges paradisíaques de Maldives. Mathiveri va ser l'illa escollida, un final de luxe a preu lowcost!

Liverpool

És dir Liverpool i venir-nos al cap cançons dels Beatles, i és que poques ciutats estan tan associades al nom d'un grup o personatge famós que aquesta. Liverpool va ser una de les escapades del mes d'octubre i la vam fer acompanyats de la Txell i el Xavi, dos bons amics i grans viatgers. Allà vam fer de fans totals de la banda, resseguint els racons de la ciutat que tenen alguna relació amb la banda. Va ser el viatge musical de l'any!

Tanzània

I si a l'estiu ens havíem quedat amb les ganes d'Àfrica, al desembre hi hem posat solució. L'any viatger l'hem tancat a Tanzània en un viatge 100% animal. Hi hem entrat des de Kenya i ja des d'Arusha hem fet un safari que ens ha portat per els parcs nacionals més emblemàtics del país. A Serengeti, Ngorongoro i Tarangire no ens hem cansat de veure fauna de tot tipus, d'aquells que només havíem vist en estat salvatge en els documentals: elefants, lleons, zebres, lleopards, guepards, girafes, impales, gaseles, nyus, búfals, rinoceronts, hipopòtams, cocodrils, estruços... No ha estat malament per acomiadar l'any, no?

I molt +

No només hem viatjat a l'estranger. Aquest any també ha el de les Balears i és que en el mateix any hem estat a les illes de Mallorca, Menorca i Eivissa. Per les festes de Sant Sebastià, al gener, vam estar a Palma de Mallorca molt ben acompanyats d'altres blocaires. A mitjans d'octubre vam anar a recórrer Menorca en família i finalment, en el mateix mes, també vam fer una escapadeta d'un cap de setmana a Eivissa i Formentera.

Finalment el 2014 també ha estat l'any de la nostra primera exposició fotogràfica i és que per la festa major de Santa Coloma de Gramenet vam inaugurar "Retorn als orígens: viatge a la vall de l'Omo", un reportatge fotogràfic sobre les tribus del sud d'Etiòpia que vam fer al 2010. Una exposició que continuarà rodant per diferents sales d'exposicions durant el proper 2015.

El 2014 ha estat un gran any viatger. Esperem que durant el proper 2015 puguem viatjar tant o més per continuar explicant-vos les nostres experiències.

Viatgers, viatgeres, que tingueu un 2015 ple de viatges!

T'ha agradat? Comparteix aquesta entrada!

8 comentaris :

Anònim ha dit...

D'això se'n diu aprofitar l'any! Esperem que el 2015 sigui també ple d'experiències interessants i que poguem continuar compartint-les. Una abraçada!
Ibana i Marc

Quaderns de bitàcola ha dit...

Hola parella, moltes gràcies!!! Us desitgem el mateix, any nou viatges nous!!! Una forta abraçada!

Henar i Aitor ha dit...

No heu parat!!! Us desitgem molts més viatges pel 2015 i que ens continueu fent molta enveja!!! ;)

Bon any!!!

míriam ha dit...

Déu n'hi do quin any!
Que tingueu molt bon 2015 carregat de viatges també!
(I gràcies per haver-nos servit d'inspiració per viatjar a Iran!)

Quaderns de bitàcola ha dit...

Hola Henar i Aitor!!! Moltes gràcies pels desitjos! Nosaltres també us augurem un 2015 ben plenet de destinacions ben interessants! Una abraçada! :)

Hola Míriam!!! Moltes gràcies! Ens afalaguen molt les teves paraules, ens alegra que la nostra crònica motivi a viatjar! Iran és un país increïble. Salutacions viatgeres! :)

Estefania ha dit...

Hola nois!

Doncs quin 2014 mes mogut heu tingut!!;-) gracies per compartir les vostres experiencies i que el 2015 us vinguin carregats de nous viatges!!!

Petons!

Quaderns de bitàcola ha dit...

Hola Estefania! Moltes gràcies, et desitgem el mateix per a tu! :)