29 de novembre del 2013

Chicago, fi de la "Ruta del Blues" (IV)

L’arribada a Chicago és espectacular. Després de vuit hores de cotxe, deixant enrere l’anyorada Nashville, Chicago se’ns presenta com el retorn a la civilització. Som animals de ciutat, al cap i a la fi, i l’aglomeració d’edificis, el trànsit intens i el bullici ens reconforta en aquest moment d’arribada.

Anem directes al que ells anomenen zona del Loop, en ple downtown, on instal·lem el nostre "quarter general". De dia es fa activitat d’oficina i a la nit és territori guiri de sopar i festa.

the bean

Els dies a la ciutat estan plens d’activitats variades i, després d’uns dies d’activitat intensa, afluixem la vessant musical del viatge. Així coneixem la ciutat i alguns dels seus llocs per menjar. El Víctor ens introdueix al món dels cakes (receptes típiques de la tieta americana portades a la sofisticació i al màrqueting de venda). Magnolia Bakery va ser la pionera i ja és a varies ciutats del país. Fire Cakes és una altra, donuts a Donuts Bought...

Fem un recorregut en barca pel "Chicago River" mentre ens expliquen els edificis més emblemàtics de la ciutat, una de les més importants del país a nivell arquitectònic. Coneixem l’ambient d’un partit de baseball al Wrigley Field, l’estadi dels Chicago Cubs, i sortim a les afores on descobrim el barri de Fullerton, ple de cases victorianes.

La música a Chicago ens resulta més complicada que a les altres ciutats on hem estat. Vam necessitar uns dies per a adonar-nos que el centre de Chicago no era el millor lloc per a gaudir-la. Va ser a Fullerton, prop de la zona universitària, on vam trobar el Kingston Mines. Un club que sortia a la guia i prometia un ambient amb caliu.

Entrant al bar, tens accés a dues sales diferents, en les quals s’alternen concerts fins ben entrada la matinada. Quan arribem el set acústic de la Joanna Connor ja està en marxa. Una autèntica big mama, resident del local, amb guitarra acústica i un baixista acústic al costat. Quan acaba l’actuació i als pocs minuts tenim a l’escenari als Larry McCray Band. Quatre negres ja madurets amb cara de pocs amics. Són les 20.30 i el Kingston Mines comença a omplir-se de gent d’edats ben diferents amb ganes de ballar al ritme de blues, soul i funk. Aquesta és la darrera nit a la ciutat i podem dir que l’hem ben encertat.

La ruta del blues ja toca a la seva fi. Acaba el viatge dins del viatge i tots quedem amb una certa sensació d’enyorança. Et diem: adéu Chicago, ens espera New York! Però això és una història que queda per a una altra ocasió...

Webs d'interès

Si estàs pensant en viatjar a Chicago, en aquestes webs hi trobaràs informació pràctica per preparar el viatge:
  • Choose Chicago: Web oficial de l'oficina de turisme. Es pot consultar en castellà.
  • Chicago Traveler: Web complementària a l'anterior. Són sobretot interessants els seus mapes interactius.
  • Discover Illinois: Informació turística de l'estat d'Illinois. Per si disposes de temps i vols visitar alguna cosa més que Chicago. Arquitectura, la mítica Ruta 66 i tot el referent a A. Lincoln (va nèixer aquí) són les propostes més interessants.
  • Chicago Music: Grups, locals, concerts. Tot el referent a l'escena musical de Chicago.
  • Chicago concerts: L'agenda de concerts més completa de la ciutat.
__________________________________________________________________________

En Màrius i els seus fills, en Víctor, en Miquel i en Gerard són uns megalòmans empedreïts; tant és així que han realitzat junts el seu somni des de feia temps: fer la U.S. Route 61, la coneguda y mítica "Ruta del Blues". La família Gené és la nostra convidada del mes de novembre i temporalment li hem cedit el bloc per a que ens expliqui el seu viatge. -- Enric i Celia

La família Gené també ha escrit:

T'ha agradat? Comparteix aquesta entrada!

4 comentaris :

Estefania ha dit...

Hola a tothom!

No havia sentit mai això de la 'Ruta del blues' !! però sembla interessant més aviat perquè aquet gènere musical m'agrada... és clar que no sóc una experta en viatges com l'Enric [et al.] a veure si tinc una miqueta de temps i us faig el seguiment de la ruta des del començament!;-)

PD. Com veieu sóc una persona de paraula!

Quaderns de bitàcola ha dit...

Gerard & familia,
gràcies per haver compartit la vostra experiència en el nostre blog. Segur que més d'un (inclosos nosaltres) es plantejarà fer aquesta ruta que ens heu descobert. Bé, de fet marxàvem ja mateix... ;-)

Estefania, dona de paraula com poques. Ja et trobàvem a faltar! ;-)

Unknown ha dit...

Moltes gràcies nois!
Ha estat un plaer rememorar amb tots vosaltres el viatge de l'estiu. Espero que us animeu a fer-la i si calen recomanacions o experiencies estic a la vostra disposició. :)

Estefania ha dit...

Be gracies nois! Vaig posar la foto al whatsapp ara em falta al bloc! avui estic de sort he provat d'entrar-hi per veure si heu afegit un altre post i revisar algun anterior i quina ha estat la sorpresa que em deixa fer comentaris....