30 de desembre del 2013

Moments viatgers del 2013

El final de l'any és el moment de fer balanç i també és quan publicacions i televisions fan el resum amb els esdeveniments més destacables de l'any que s'acaba. Nosaltres no volem ser menys i ens apuntem a aquesta tradició.

El 2013 ha estat l'any post volta al món. No ha estat pas fàcil el tornar al dia a dia i reprendre la quotidianitat que vam deixar abans de marxar. Nosaltres hem viscut moltes experiències i aquí tot segueix igual. La vida nòmada que vam portar durant set mesos queda enrere. Però que millor que viatjar per a treure el "mono" d'aquell gran viatge?

Mirant en perspectiva no ens podem queixar, deixem enrere el 2013 havent passejat les nostres motxilles per nou països de tres continents, on les hem anat carregant amb un munt de moments i experiències per recordar. També hem fet realitat molts dels propòsits viatgers que ens marcàvem a començaments d'any.

Viatgers, viatgeres, aquesta és la nostra crònica viatgera del 2013.

Istanbul

Vam donar la benvinguda al 2013 des de Istanbul. Creuament de cultures, capital de tres imperis (romà, bizantí i otomà), a cavall d'Europa i Àsia, tradicional i moderna, seu de meravelles com Santa Sofia i la Mesquita Blava... Una ciutat on es respira un ambient especial. Hi tornàvem després de deu anys i és que, tot i el que hem recorregut en tot aquest temps, per nosaltres és una de les ciutats més fascinants del món.

Istambul

Amsterdam

Només unes setmanes després d'Istanbul volàvem a Amsterdam. Un dels grans destins europeus que teníem pendents des de feia anys. Primer cop i molt bones les sensacions que ens va transmetre la Venècia del nord. Una ciutat de conte en alguns dels seus racons i una ciutat canalla en alguns altres. Tot i el fred de gener, la imatge de la ciutat nevada i de gent patinant pel gel dels seus canals ens quedarà gravada en les nostres retines per molt de temps.

Holanda

Sud de França

La Setmana Santa vam passar a la regió de Midi-Pyrénées. Un road trip que ens va portar a descobrir castells medievals, catedrals majestuoses, pobles amb encant i coves prehistòriques. Llocs atractius no gaire coneguts però que en canvi tenim molt pròxims. Toulouse, Foix, Albi, Cordes-sur-Ciel, Cahors i Rocamadour van ser alguns dels llocs més recomanables pels que vam passar.

França

Nova York

Al maig tornàvem a Nova York després de tres anys de visitar-la per primer cop. La ciutat dels gratacels per excel·lència. La metròpoli on l'home se sent petit, molt petit, en aixecar la mirada i veure's rodejat per tot arreu d'edificis que toquen el cel. Però a la seva vegada una ciutat amb molta vida i que esdevé familiar encara que un hi vagi per primera vegada de tants cops que l'ha vist en les pel•lícules. Allà vam descobrir nous racons i vam redescobrir d'altres ja coneguts però, sobretot, vam viure la ciutat amb temps, per passejar-la i degustar-la, per gaudir dels seus detalls i impregnar-nos de l'essència més new yorker.

Empire State Building views

Ruta maia i platges de Centreamèrica

El gran viatge de l'any ens va portar entre agost i setembre a recórrer Guatemala, Chiapas (Mèxic) i les platges de Belize i Hondures. Allà vam descobrir que el món maia continua viu més enllà de les seves pedres. Potser la seva època de màxim esplendor sí que es va quedar en temps passats reflectits en els seus famosos jaciments arqueològics, però la cultura, costums i fisonomia d’aquell poble ha anat evolucionant i sobreviscut fins als nostres dies a través dels indígenes. Ciutats colonials, volcans en actiu, les restes de les antigues grans ciutats maies, platges paradisíaques i experiències com una trobada amb els zapatistes o nadar entre taurons van ser els moments àlgids del viatge.

Guatemala

Iran

Finalment acomiadarem aquest 2013 ple de viatges a Iran. Hi anem a conèixer el bressol d'una de les civilitzacions més antigues, la persa. A seguir les passes dels comerciants de l'antiga Ruta de la Seda. A descobrir ciutats mítiques com Persèpolis o Isfahán. A caminar entre algunes de les ciutadelles de tova més especulars del món... A perdre'ns en un dels deserts més càlids del planeta, el de Lut. A admirar algunes de les mesquites més fabuloses que ha creat l'home... No està malament per acomiadar l'any, no?

I al blog, què hem explicat?

Als Quaderns de bitàcola hem anat explicant alguns d'aquests viatges, d'altres en els guardem a la màniga per a explicar-los més endavant. Si els voleu recordar o agafar idees pels vostres propis viatges podeu consultar les entrades corresponents a: Istanbul, Guatemala, Mèxic, Belize, Hondures i Iran.

Però al blog durant aquest 2013 també hem viatjat a través de la mirada d'altres viatgers: l'Aleix i la Mabel van compartir amb nosaltres les seves aventures pels Parcs Nacionals de Kenya, el Lluís i la Maria José ens van traslladar a les millors platges de Brasil, l'Òscar ens va donar a conèixer la realitat dels camps sahrauís d'Algèria i, recentment, el Gerard i la seva família ens van portar de ruta musical pels Estats Units. També la Mireia, amb les seves recomanacions de webs i apps per viatjar ha facilitat la vida a més d'un lector. Gràcies a tots!

Esperem durant el proper 2014 poder viatjar tant o més que al 2013 per continuar explicant-vos les nostres experiències.

Viatgers, viatgeres, que tingueu un 2014 ple de viatges!

T'ha agradat? Comparteix aquesta entrada!

10 comentaris :

Isabel ha dit...

Estimar Enric: Malgat ja coneixer alguna dela llocs que heu visitar i no poder queixar-me d'aquells que jo mateixa he trepitjat. Viscs en un perpetu estar d'enveja cap a vosaltres. Que tingueu un molt no i viatger 2014.

Escriure amb el móvil en fa fer moltes faltes, perdoneu

companysdeviatge ha dit...

Quin 2013 més xulo!! I amb paisatges i cultures ben variats! Us desitgem que el 2014 sigui, com a mínim, igual de viatger :-) Petons!

Unknown ha dit...

Ole nois! Quin any més ple d'experiències viatgeres, vosaltres si que en sabeu!! Una abraçada i molt bona entrada al nou any des de l'Iran!

Suc de Coco

Estem de Vacances ha dit...

Enjoy Iran!!! Preneu apunts,molts apunts, que com sabeu és un pending!!!!!!!!!!!! Us seguirem!

Petonsssss guapos
Txell i Xavi

CarolinaBensler ha dit...

Wow!! Llegir-vos fa que m'entrin unes ganes tremendes d'agafar la motxilla i anar a l'aeroport i agafar el primer vol on sigui i fer ruta pel món. No he tingut gaires possibilitats de viatjar fora de Catalunya (realment lo més lluny que he estat és Carcassone, Andorra, el pirineu d'Osca, Saragossa i València) però ganes de veure món no m'en falten, així que a veure si aquest 2014 hi ha sort i puc :D.

Una abraçada i a seguir disfrutant!

Lluis ha dit...

Hola,

No tenim cap dubte que l'Iran, bressol d'una de les civilitzacions més antigues i sofisticades i, al mateix temps, país que roman al marge de la massificació i la banalització que malauradament acompanyen els circuïts turístics convencionals, us portarà moltes sorpreses agradables i, sobretot, diferents, genuïnes.

Sí, l'Iran pot ser una excel·lent manera d'acabar l'any i començar un 2014 ple de nous viatges i aventures. Sort i ànims.

María José i Lluís

milcamins ha dit...

Sí, senyor! Això és un bon any viatger amb totes les "de la ley".

Desitjo que aquest que hem encetat us sigui tan prolífic.
Petons i abraçades als dos!!

Quaderns de bitàcola ha dit...

Isabel: Moltes gràcies pels teus desitjos! esperem que l'enveja sigui sana y que tu també tinguis un bon any viatger! :-)

Companys viatge: Síi! la veritat és que ha estat un any molt variadet, esperem que aquest també ho sigui! Vosaltres no us podeu queixar! ;)

Marta: Gràcies! Us seguirem per on sigueu, ja us veiem voltant uns mesos més pel món, vosaltres sí que en sabeu!

Xavi i Txell: Iran és increïble, no hi han paraulers per definir el país i sobretot la seva gent! Us explicarem in person, segur que no trigareu molt en anar-hi! :)

Carolina: Ens encanta despertar el cuquet viatger! i esperem que això només sigui l'inici del teu any amb moltes experiències viatgeres! :)

Lluís: Iran ens ha sorprès mooolt agradablement, de fet, ja tenim ganes de tornar-hi, a més de la sòlida història com a gran civilització, l'experiència ha estat conèixer gent encantadora que sempre està disposada a compartir tot amb tu. Un gran viatge!

Mercè: Gràcies! Aquest que ve esperem que almenys sigui prolífic en experiències com les que hem viscut a Iran, un gran país! Abraçades!

Quaderns de bitàcola ha dit...

Disculpeu tots el retard en contestar els vostres comentaris, a Iran teniem dificultats per accedir a les xarxes socials :(
Moooolt bon any a tothom!!! :)