7 de juliol del 2015

Filipines, un petit tastet del nostre viatge!

A finals del mes de març d'aquest 2015 posàvem rumb cap a una de les destinacions que des de fa anys li teníem moltes ganes: Filipines! I es que, durant la nostra volta al món vam passar pel sud-est asiàtic però ens vam deixar els país de les 7000 illes, un indret del qual tothom ens parlava meravelles però que vam descartar a contracor per manca de temps. Era una espineta clavada a la que hem donat solució relativament: si fins fa poc teníem moltes ganes d'anar a Filipines, ara que hem viscut en primera persona tot el que ofereix al viatger, tenim unes ganes tremendes de tornar-hi i continuar descobrint els racons paradisíacs que ofereix el país.

Si t'agrada l'aigua, la natura i els paisatges, aquest és un destí que has de visitar almenys un cop a la vida. aquí va un tastet de les illes on vam estar i del que més ens van agradar del nostre viatge a les Filipines.

filipinas
La típica "bangka" (barca) filipina en una de les platges properes a El Nido

Siquijor

És una de les illes del grup de les Visayas que més ens vam recomanar els amics Xavi i la Txell d'"Estem de vacances" i l'Ursula i el Marc de "Mos am perdut". I vam quedar encantats! L'illa no té unes dimensions molt grans (només 330 Km2), ni tampoc és que tingui res a visitar que diguis "això és un indispensable" -potser alguna església i convent de l'època colonial i unes excel·lents aigües turqueses per banyar-te al riu-. Però l'ambient relaxat que es respira i el poc turisme que hi havia ens va fer sentir-nos tan còmodes que és el lloc on més temps hi vam estar: platja, passeigs per la sorra, barbacoes... Relax, vaja!!!

Filipinas
Platja amb palmeres i sorra blanca a Siquijor

Apo

Ben a prop de l'illa de Siquijor es troba aquesta petitíssima illa on hi viuen poc més de 100 habitants. En les aigües de les seves platges té una àrea de conservació de tortugues marines que la fa única. Mai havien vist tantes tortugues i tant a prop de la platja. Només entrar a l'aigua ja es poden veure, només calen ulleres i tub. Va ser una de les agradables sorpreses del viatge. Vam poder veure una vintena d'exemplars com la de la foto!

Filipinas
Tortuga marina a la illa de Apo

Cebú

Es pot dir que vam anar allà expressament a conèixer el tauró balena, un animal que pot arribar a mesurar fins a 17 metres i que és, per tant, el tauró més gran del món. Després d'haver estat a Hondures i a les Maldives (indrets que són el seu hàbitat natural) i haver fracassat en l'intent de veure'l, vam decidir arribar-nos fins aquí perquè sabíem que aquest cop anàvem sobre segur. I és que aquí fan "trampa"... Les balenes viuen en llibertat a mar obert, però cada matí entre les 6 i les 12, s'acosten a la uns centenars de metres de la costa on saben que els hi donaran de menjar.  El fet que l'home les alimenti fa que aquest animal trenqui el seu cicle natural i s'acosti a una zona on potser no hi romandria gaire en condicions habitual. Però hem de dir que veure al tauró balena era la nostra il·lusió i per una vegada vam estar uns trenta minuts (que és el temps màxim permès que dura la immersió) amb un dels bitxos més espectaculars i el més enorme que hem vist mai tan a prop! Com et pots imaginar, l'experiència que vam viure va ser d'adrenalina pura!!!

cebu, filipinas
La Celia nedant amb el tauró balena, a Cebú

Palawan

És potser una de les illes més conegudes i turístiques de Filipines, però amb raó! Per aquells amants de les platges paradisíaques color turquesa i que els hi agrada l'snorkel, Aquest és el lloc ideal. Nosaltres vam optar per veure dos dels llocs que crèiem més interessants (El Nido i Port Barton), i no ens van decebre, tot el contrari!

- El Nido:

És el lloc on va tot turista que visiti les Filipines. Segons la nostra opinió s'ha d'anar sí o sí si vols veure un paisatge de pel·lícula. Les seves formacions càrstiques que a nosaltres ens recordaven a les que hi ha a les platges de Tailàndia, la badia de Halong al Vietnam o bé la zona de Guilin (el sud de la Xina), fan d'aquest lloc un indret ben especial. Si no fos per la multitud de turistes que s'acumulen en aquest petit poblet pescador, seria el lloc ideal per anar-se'n a viure una temporadeta. El Nido ha crescut molt de pressa turísticament, massa...

El que es fa principalment al Nido és contractar una excursió amb la que et porten durant unes cinc hores per diferents indrets dels voltants, incloent una barbacoa de peix que està boníssima! Val molt la pena veure per exemple la "Hidden Island" o bé els "Big i Small lagoon" (s'ha de dir que no es van trencar gaire el cap per posar noms), llocs on banyar-te en aigües turqueses i admirar el paisatge increïble que ofereix aquesta zona. Si no et trobes amb 10 barques més a la mateixa hora fent el mateix recorregut, és clar!

El Nido
L'Enric a la "bankga" gaudint del paratge del "Big Lagoon", a El Nido (Palawan)

- Port Barton:

Un altre poblet pescador de la illa de Palawan on en els últims anys han proliferat els allotjaments turístics, tot i que per sort molt més tranquil que El Nido. Aquí es pot gaudir d'una platja de sorra ben llarga, fer excursions d'un dia en barca a diferents indrets per fer snorkel i banyar-te en les seves aigües cristal·lines (si no hi han les temibles meduses) tranquil.lament. A banda de poder viure postes de sol increïbles.

Palawan, Filipinas
Posta de sol a Port Barton, a Palawan

Els filipins

No, no és el nom de cap illa, però en aquest resum els havíem d'esmentar. En totes i cadascuna de les illes per on hem passat, hem viscut moments ben especials que no haguessin estat el mateix si no fos per la gent, tranquil.la i riallera. Els filipins són, juntament amb platges, el fons marí i les postes de sol, la riquesa més preuada d'aquest país. Ens emportem un record inesborrable de la seva hospitalitat. Ja volem tornar!

T'ha agradat? Comparteix aquesta entrada!

12 comentaris :

Albert C. ha dit...

Nosaltres hi anem aquest octubre. Ens en han parlat molt be i vosaltres amb aquesta entrada ens ho esteu corraborant.
    A veure si tenim sort.
    Endavant amb els quaderns que són molt i molt interessants.
    Salut

Quaderns de bitàcola ha dit...

Hola Albert! Moltes gràcies per les teves paraules! Estem segurs que Filipines us encantarà. Nosaltres guardem un molt bon record dels paisatges i la seva gent. Que tingueu bon viatge! :)

Estefanía ha dit...

Bona tarda nois!

Doncs ja feia temps no entrava al blog i això no podia ser de cap de les maneres!!!!!!

Pel que expliqueu al post i les fotos vaja que Filipines no em deixa indiferent!!! fins ara no havia conegut ningú que hagués estat no és un destí (crec?) que ofertin molt el turoperadors de viatges però pel post val molt la pena més del que sembla en un principi.

Em quedo amb la foto de la meravellosa posta de sol que vau captar!! i la de la Celia amb el tauró balena!!!

Una abraçada!

Quaderns de bitàcola ha dit...

Hola Estefania! I tant que Filipines val molt la pena, sobretot pels amants de la platja, l'snorkel i el submarinisme. I pels filipins, és clar! Vam viure moments màgics, és un viatge molt especial que no oblidarem mai, tampoc el tauró balena amb el que ens vam banyar, va ser una fantàstica experiència. Una abraçada!

Unknown ha dit...

Todo en este post derrocha exotismo y aventura en lo que parece un destino maravilloso. Un gran trabajo, enhorabuena y permanezco atento a próximos relatos. Un saludo

Dani ha dit...

Impressionants les fotos de la Cèlia nedant amb el tauró balena i de la posta de sol. No puc llegir cap article vostre, perquè se'm fan les dents ben llaaaargues. Salutacions

Quaderns de bitàcola ha dit...

Hola Pedro! Je je! Filipinas sorprende para bien: entrre 7000 hay playas realmente exóticas y en las que te quedarías a vivir una temporadita! Un saludo!

Hola Dani! Què et semblaria canviar la muntanya per platja? No està pas malament remullar-te una mica amb aquesta calor, oi? :) Salutacions!

Albert C. ha dit...

Al Nord, a Luzon, diuen que a Batat i a Banaue hi ha els camps d'arròs més bonics del món, i si no recordo malament estan considerats Patrimoni de la Humanitat. No tot son platges
    Salut i feina,
    Albert C

Quaderns de bitàcola ha dit...

Hola Albert! Sí, ho sabem,però com que en a ruta que vam fer nosaltres no hi vam passar per allà, no ho podem explicar. De totes maneres, també és molt recomanable si tens suficient temps per a viatjar que, a banda d'estar en platges, fer una ruta per camps d'arròs en el país de les 7000 illes! Salutacions! :)

Diego Picallo ha dit...

Quines fotos mes xules!!
    Moltes ganes de quedar amb vosaltres familia, a veure si quadrem i ens veiem
    Petons als tres!!!

Quaderns de bitàcola ha dit...

Moltes gràcies Diego! Per nosaltres encantats, busquem dia i hora, també tenim ganes de veure-us!! Una abraçada! :)